7 Kasım 2010 Pazar

Neden LostinDark ve Penslinger?

Sanırım, blog'un ismini neden LostinDark-Penslinger koyduğumu, işin başında açıklasam iyi olacak. Öncelikle isim koyma kısmına geldiğinde çok fazla düşünmediğimi söyleyeyim. İtiraf etmem gerekirse, LostinDark  bir blog için  bana hayli havalı bir isim gelmişti :) Bu yüzden çok düşünmeden bu ismi verdim. Öte yandan blog'un ismini koymadan önce de aklıma gelen ve beynimi kurcalayan, bir kavramdı benim için LostinDark. Şöyle ki, LostinDark direkt çevrildiği, anladığınız gibi "Karanlıkta Kaybolmak" manasına geliyor. Ve şu dünyada var olmak, yaşamak bana son zamanlarda,  gecenin zifiri  karanlığında yoluna devam etmek zorunda olan çaresiz bir insan gibi hissettirmeye başlamıştı. Sürekli olarak, ışığı arayan ama çoğu zaman yolunu şaşıran ve kaybolan bir insan gibi. Ama sonrasında bütün insanların aynı durumda olduğu gerçeğini fark ettim. Sanırım, bu karanlıktan çıkış ve aydınlığa tam manası ile ulaşma ancak emri hak vaki olunca gerçek olacak. Yani bana göre, insanoğlu şu dünyada hayatını devam ettirdiği müddetçe, ölümün sırrına varamadığı sürece hep karanlıktadır. Çünkü insanoğlu(en azından büyük bir çoğunluğu) hep aynı soruları sormuşlardır; nereden geliyorum? nereye gidiyorum? veya en kısa haliyle neden?  Tabi insanlar yolunu aydınlatmak için, zaman içinde çeşitli yollara başvurmuştur. Kimi din ile kimi ideoloji ile kimi de bilim vs. ile yoluna ışık tutmaya çalışmıştır. Tabi dediğim gibi, tam manası ile aydınlanmak için ölümün o büyük sırrına ermek gerekiyor. Bu arada yanlış anlaşılmasın,  tam manası ile aydınlanmak için acelem yok :) Neyse ki bende, yukarıda yazdığım soruların açıklamasını yapan bir şeye sıkı bir şekilde bağlanmaya çalışarak yolumu aydınlatmaya çalışıyorum. Yoksa büyük bir bunalımın içinde bulurdum kendimi. Neyse lafı çok uzattım, kısacası kafamı kurcalayan bir kavram olduğu için LostinDark koydum. Penslinger'a gelirsek, kelime anlamı "Kalemşor" olan bu kelimeyi, çok sevdiğim yazar Stephen King'den çaldığımı hemen itiraf edeyim. Üstat bu kelimeyi, olağanüstü eseri "The Dark Tower" da ( Kara Kule Serisi) defalarca, kendisinden bahsederken kullanmıştı. Kendisinden bahsederken mi diye şaşırdığınızı biliyorum. O zaman hemen küçük bir spoiler veriyim; Kitabın kahramanlarından birisi bizzat Stephen King'in kendisi. Önümüzde ki haftalarda King'in bu harika eserini, kısmetse tanıtmayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder